Címkék

alma (6) almáspite (1) aprósütemény (1) aranygaluska (1) árpa (1) aszalt gyümölcs (1) bab (2) banán (1) barátság kenyér (1) bejgli (2) bodzaszörp (1) borajánló (30) bukta (1) burgonya (3) cipó (1) citromfű (1) cobbler (1) cukkini (1) cukormáz (1) cseresznye (2) cseresznyés lepény (2) csicsóka (1) csiga (1) csíra (1) csirke (1) csirkemáj (2) csoki (1) csokoládé (3) darált hús (1) dió (8) fahéj (2) fánk (1) fanta (1) felfújt (1) főzelék (1) füstölés (1) fűszerek (1) galuska (1) gersli (1) gesztenye (4) gesztenyeliszt (1) gofry (1) gomba (3) gombóc (3) göngyöt hús (1) grenadírmars (1) gyümölcs (1) gyümölcslepény (1) gyümölcsös édesség (1) hagyma (2) hájas (1) hajdina (1) hideg desszert (1) húsvét (1) joghurt (1) juhtúró (2) kakaós csiga (2) kalács (4) káposzta (2) karácsony (2) keksz (2) kifli (4) knédli (1) kolbász (3) kompót (1) kovászos uborka (1) köles (1) kömény (1) köret (2) körte (1) krémes (1) krémleves (2) krumpli (1) kuglóf (2) kukoricadara (1) kuszkusz (1) lasagne (1) lekvár (1) lencse (1) leveles tészta (3) leves (1) madártej (1) máglyarakás (1) májkrém (1) mák (5) mákosguba (1) mákoskifli (1) marha (3) mascarpone (3) mazsola (2) melegszendvics (1) méz (1) mézeskalács (1) milánói (1) muffin (3) nokedli (3) olivabogyó (2) oregánó (1) padlizsán (2) padlizsánkrém (1) palacsinta (3) pálinka (1) paradicsom (1) pástétom (1) pite (1) pizza (2) pogácsa (2) pörkölt (1) puliszka (1) püspökkenyér (1) rebarbara (2) répa (1) répatorta (1) rétes (1) ribizli (1) rizs (1) rum (4) sajt (3) saláta (1) sertés (2) sertésmáj (1) sheperd's pie (1) snidling (1) sólet (1) sonka (1) sós aprósütemény (1) spenót (1) stroganoff (1) sütemény (1) sütőtök (1) szalonna (1) szendvics (1) szilva (1) szilvásgombóc (1) szörp (3) sztrapacska (1) tallér (1) tarja (1) tej (2) tejszínhab (1) tepertő (1) tésza (1) tészta (1) tiramisu (1) torta (1) túró (4) túrógombóc (1) túrós lepény (1) uborka (1) vadas (1) vaj (1) vargánya (1) velő (1) vese (1) vetrece (1) zabkása (1) zabpehely (2) zöldhagyma (1) zsemlegombóc (2)

2012. január 16., hétfő

Sheperd's pie

Sok blogon, s újságban olvastam már ezt a receptet, de eddig valahogy sosem került rá sor, hogy elkészítsem. Karácsonykor aztán ahogy a főzős műsorokat bámultam a TV-ben (ahelyett, hogy valami hasznossal töltöttem volna az időt...), ismét felfigyeltem erre az ételre. Igaz,  a bemutatott recepttől sokban eltértem, azért így is nagyon finom lett.
Az eredeti recept szerint ez a hagyományos, egyszerű skót étel bárányhússal készül. Gondolom, ott a juhtartásnak volt/van hagyománya. A birkahús fogyasztásának természetesen itt a nagy magyar Alföldön is komoly hagyományai vannak, azonban, mivel itt a birkából csak és kizárólag pörköltet készítenek, így a hentesnél a darált bárányhúsra szerintem külön előjegyzést kellene benyújtani. (A birkahúst ugyanis a pörkölthöz előre feldarabolva, az egyes részeket összevegyítve árulják, hiszen a birkapörkölt úgy finom, ha minden rész, belsőség és hús is van benne). A Sheperd's pie-t így formabontó módon darált sertéshúsból készítettem. Egyébként lehet, hogy a skótok is rászoktak volna a pörköltre, ha lett volna jó pirospaprikájuk:):)
A húsos részhez egy nagy fej hagymát apróra vágtam, s kevés zsíron megpirítottam. Ezután hozzáadtam kb. 50 dkg darált húst. Sóztam, borsoztam, majd kevés paradicsomszósszal, valamint egy maréknyi zöldborsóval, s három -négy szál apróra vágott sárgarépával gazdagítottam. A húst a zöldségekkel addig főztem, míg a sárgarépa teljesen meg nem puhult. Közben szükség szerint kevés vizet öntöttem alá. 
Kb. 1,5 kg krumpliból hagyományos módon, vaj és tej hozzáadásával krumplipürét készítettem. Ezen a ponton is eltértem az TV-ben látott recepttől, hiszen ott tojássárgájával is gazdagították a pürét. (Én azonban sajnáltam a tojást, különösen azért mert a tojásfehérjét nem tudtam volna felhasználni).
A "pie-t" kis edényekben készítettem. Alulra egy adag hús került, majd a tetejére krumplipüré. Végül egy-egy szelet sajttal borítottam, s forró sütőben kb. 20 percig sütöttem, amíg a sajt szépen meg nem pirult a tetején.



1 megjegyzés:

Bors and Pepper írta...

Én is elkészítettem egyszer már és nagyon finom! Jó kis kaja!